Wednesday, November 14, 2012

Replica la un comentariu 'anonim' ....




duminică, 20 mai 2012


Pt. cei cu memoria 'scurta' ...

Simt ca am datoria sa reamintesc unora dintre colegii mei, 
cate ceva din munca mea...; pt. azi -  un amanunt, 
omniprezent in activitatea de antrenament: despre banala 
pluta de antrenament pentru lucrul picioarelor vreau sa stiti
 ca unii antrenori de west aproape ca interzic folosirea acestui 
accesoriu.. dar asta este o alta poveste].
Cei mai varstnici, poate isi aduc
 aminte ca bazinele noastre de inot,
 era impanzite de niste plute confec
tionate din lemn care erau cautate 
cu disperare [numarul lor fiind redus..]
 de toti inotatorii acelor vremuri.

Azi, acest accesoriu banal, realizat 

din poliuretan expandat 'misuna'
 in toate bazinele - dar acest lucru 
s-o intamplat abia, la cativa ani
 de la acel '89 ....



Tine cineva minte -  pana in acel moment [anii 90-94], ce 

foloseau baietii si fetele noastre, mai din toate bazinele
 din tara ?


Foloseau un produs, copiat dupa accesoriile din west, 

dar realizat la nivelul anilor '86 ...., el a fost, realizat, 
cu 'rara modestie' ..., de mine: iata 'povestea' lui si
 mai corect scris 'a lor' [deoarece este vb. si de acel 
accesoriu care se foloseste la antrenamentul 
bratelor / 'pull-buoy']


In 1985-86, am cunoscut un director de fabrica 

care producea articole din polistirean si acele
 ravnite snururi de cauciuc / extensoarele noastre
 de pe acele vremuri ['extensoarele improvizate erau
 de fapt garniturile de etansare la unele racorduri
 de apa ce se doreau a fi reusite {etanse} si pt asta ele trebuia 
sa fie f. flexibile ...]


Din vorba in vorba [dl. director ing. Marin V. avea fata la mine,

 la bazin...] i-am evocvat starea jalnica a plutelor de lemn iar
 el mi-a spus ca are in fabrica asemenea material, un tip de
  poliuretan, care s-ar preta la abandonarea lemnului  ....


N-o scapat de mine, m-a invitat la el in fabrica, mi-a aratat-o, 

am vazut placile, a simtit ca sunt pe drumul cel bun dar 
aveam o mare problema - cum sa tai aceste contururi ale 
plutei atat de bine cunoscute de noi...? 


Dar 'nea Marin' a rezolvat-o - a realizat un cutit de stantzare

 care sub o presa de cateva tone taia profilul respectiv 
[de fapt mi-a facut  2 cutite, unul pt plute care erau dintr-o
 bucata si un alt cutit care avea conturul pull-buoy-lui. 


Muncitorii debitau din acele placi de 2/2m. si groase de cca 

4-5 cm, talpi de cauciu pentru incaltamintea milioanelor de 
oameni - debidarea se facea decupand statul exterior al 
placii astfel rezultau 2 'foite f. subtiri dar in foi de 2/2m', 
care erau aruncate la reciclare; eu, in salopeta de muncitor...,
  culegeam 'foitele' cele mai reusite, uniforme pt mine... 
le ungeam, personal, cu manuta mea, cu prenades si cand
 erau gata uscate, tot sub o presa de cateva tone le lipeam,
 odata pentru totdeauna....; pe aceste 7-8 staruri de foite 
lipte, apoi, venea randul santzei sa taie forma pull-buoy-lui 
[vezi foto cu primul puol-boy realizat, care sta la mine acasa 
ca un trofeu de mare pret].
Pe masura ce reuseam sa fac mai multe plute si pull-buoy
... le urcam  in masina, ieseam pe poarta cu permisiunea
 'oculta' a directorului, le duceam la bazinul Sc. Gen. 3
 [era perioada de dupa "lasarea mea la vatra " din postul de 
antrenor federal...,; munca asta, cu deseurile a durat cca o luna 
de zile, eu fiind deja cunosct ca muncitor al fabricii...] 

In vestiarul de la bazinul Sc. gen. 3, gaseam niste cutii de carton, le 
umpleam fie cu plutele abia stantzate, fie cu pull-buoy... 
si le trimeream prin Posta la diferite bazine: GRATIS si pe banii mei.


Asa se face ca inotatorii din Centru olimpic de la Baia Mare,

 Oradea, Cluj, Brasov, Ploiesti s.a. centre au capatat aceste
 accesorii...


iata pluta din poliuretan facuta in *86 la fabrica din Jilava, alaturi de o pluta, recenta importata din Ungaria, livrata in geanta de folie din platic; Ungaria este recunoscuta ca avand o industrie chimica si farmaceutica de prima marime....

Va rog sa ma credeti sub cuvant de onoare:
 NIMENI nu mi-a multumit sau felicitat... 
dar eu am avut sufletul extrem de fericit.

==============Uite ca n-a trecut mult si trebuie sa rectific ceva: cel mai 
sincer salut l-am primit, totusi, de la cineva...., de la 
regretatul Nicu Tat, un excelent antrenor, un om inimos 
de iti dadea si camesa de pe el si care a produs multe 
nume de sportivi inotatori de elita, 
D-zeu sa-l hodineasca in Pace...

No comments:

Post a Comment