Thursday, November 15, 2012

Fluidizarea traficului auto in zona Arcului de Triumpf


vineri, 27 aprilie 2012


Fluidizarea traficului auto in zona Arcul de Triumf, Bucuresti

Fluidizarea traficului auto in zona Arcul de Triumf, Bucuresti

[in atentia PMB, Prefecturii Buc,. si a B.Rutiera Buc., cu deosebit respect ...]

Buna ziua,


am un cunoscut, foarte bun taximetrist, cu care m-am'pretenit..., locuieste chiar in zona in care stau si eu , zona pe care, dupa puterile lui, a incercat sa redea o noua sistematizare a traficului in zona Arc Triumf, zona deosebit de aglomerata, intreaga zi.

1. Sos. Prezan va avea 2 regimuri de circulatie:

a/ dimineata, intre orele 8-10 (?), se va circula pe 4 benzi de la Piata de Gaulle spre Arc;

b/ d.amiaza, intre orele 17-19 (?), se va schimba nr. de benzi = spre Piata de Gaulle se va circula pe 4 benzi, invers ca dimineata iar de la P.ta de Gaulle spre Arc, pe 2 benzi .

*** in restul timpului se va circula ca pana acum = 3 benzi la dus + 3 benzi la intors....

2. Str. Constantinescu de la Bd. Mihalache, pe sensul spre Arc va fi deviat astfel:

a/ spre dreapta - cei care doresc sa ajunga la Arc, Clucerului, Averescu spre Turda .....

b/ spre stanga - cei care doresc sa ajunga la World Trade Center, Bd. Expo. ,
Piata Presei, Baneasa, Otopeni .........


*** sensul anterior str. Constantinescu / Bis. Casin spre Arc [200m] devine de acum, sens interzis

3. idem, str. Constantinescu, dar la iesirea din sensul giratoriu de la Arc pana in str. Marasti [idem 200m], devine strada cu sens unic si cu 4 benzi, dintre care:

a/ 1-2 benzi, cele apropiate de Bis. Casin [stanga], pentru cei care doresc sa ajunga pe Averescu, 
Clucerului sau chiar inapoi la Arc;

b/ 1-2 benzi, cele apropiate de sediul Com. Olimpic {dreapta] pentru cei care doresc sa ajunga 
pe Marasti spre World Trade Center, Bd. Expo, Piata Presei, Baneasa....

c/ 1-2 benzi, pe mijloc, va permite a se circula spre inainte, pe str. Constantinescu 
spre Mihalache, Turda, Caraiman,Chibrit, Chitila, Buc. Noi etc.

4. Bd. Averescu, ca avea doua regimuri de circulatie:

a/ pana la intalnirea cu intersectia 'Marasti/Clucerului' se va circula obisnuit, traficul venind de pe Turda sau de pe Bd. Mihalache, neexistand alte posibilitati [ar exista una care sa permita in integro 4 benzi de la Mihalache... nu este imposibil dar deocamdata este mai greu de acceptat]

b/ din acest punct [Marasti -Clucerului], unde tramvaiul 41 continua la stanga pe directia cu sens interzis pt auto, toate autoturismele care circula dinspre Mihalache/Turda spre Arc, vor avea la dispozitie 4 benzi, pe sens unic, asta-i marele castig pentru a face fluidizarea amintita; fiecare autoturism se va incadra pe banda care ii va permite intrarea si iesirea din sensul
giratoriu de la Arc.


c/ dintre cele 4 benzi care conduc spre Arc, benzile laterale vor fi semaforizate cu lumina verde intermitenta, care sa permita incadrarea spre Stanga spre str. Constantinescu[COR] Marasti... sau incadrarea pe Dreapta spre Sos. Kiseleff , ambele manevre find permise respectand semnificatia culorii verzi intermitente ['atentie'].

*** continuarea drumului spre Stanga, pe Marasti este interzisa autoturismelor pe acest tronson 
avand de acuma statul de - sens unic , cu exceptia Tranvaiului 41 


5. Circulatia dinspre Clucerului va fi permisa spre Arc, cu acordarea prioritatii celor deja aflati spre una din cele 4 benzi  - iar, la 'verdele' semaforului pot merge, spre Stanga, spre Averescu, Mihalache, Turda...

*** cei care doresc sa merga spre Averescu din Clucerului, pot face viraj la stanga in functie de regimul de semaforizare [verde].

6. Circulatia pe Sos,. Kiseleff, in ambele tronsoane [P.ta Presei spre Arc si de la Arc spre P.ta Vitoriei] ramane neschimbata !!!

*** cf. regimului dat de semanforizare
 nou adaptat, traficul se va desfasuta normal, mai putin accesul anterior prin Averescu spre Turda, traficul nou fiind dirijat pe str. Constantinescu pana la Marasti, pe sens unic.

7. Circulatia pe Marasti, dinspre World Trade Center, se va desfasura firesc pana
la intalnirea cu str. Constantinescu, apoi soferii vor continua, fie la Dreapta spre    Bd. Mihalache, fie, inainte, tot pe Marasti, pe banda care-i convine directiei sale; adica = spre Arc, Clucerului [cele 2 benzi din stanga], sau Averescu. Mihalache, Turda, pe cele 2 benzi din dreapta.

** deci tronsoanele: Marasti spre Averescu [Spitalul Elias] (1), Averescu spre Arc (2), Arc spre Marasti prin Constantienscu (3) vor capata statutul de 'sens unic'

8. Noul program de semaforizare, noile semne si indicatoare de circulatie adecvate 

fluidizarii si trasarea noilor benzi si sageti de dirijare sunt usor de realizat si mai
ales nu 
necesita efort financiar prea mare. [ schita am attashat-o spre o mai usoara consultare,
dati-o unui grafician destoinic s-o faca mai frmoasa, dupa ce o cercetati si daca se merita]

============================
In viitor, vis-a-vis de problema 'parcarilor temporare' (1-3 ore ...) doresc sa va propun solutia
primariilor din Turcia. Istanbul etc.: in locul a sute de semne de interdictie a opririi,
stationarii etc., 
la ei ca si la noi..., cam pe toate drumurile..., administratorii strazilor
au hotarat sa scoata aceste semne inutile iar in locul
 lor sa angajeze un agent de
parcare si paza, care este dotat cu un aparat fiscalizat, ce emite un bon la cerere, si
astfel primariile de imbogatesc (a) iar oamenii nu mai sunt atat de stresati de lipsa
locurilor de parcare, daca au treaba in oras (b). 


Incerc sa va sensibilizez la aceasta masura care este foarte simpla si binefacatoare 
tuturora 
Eu nu fac politica dar fac, poate, ceea ce ar trebui sa faca politicienii nostri ..., 
vai de mama lor....


Sa aveti succes !!!

Mircea Olaru, 

No comments:

Post a Comment