Wednesday, July 17, 2013

Mingea de Rugby ....


In anii '70, cei din federatia noastra de Rugby, la concurenta cu 'forbalistii'..., au reusit sa convinga pe cei de la Fabrica de Jucarii Aradeanca sa faca, din plastic, o minge de rugby; a fost foarte reusita si cand am dat cu ochii de ea, in magazinele vremii, imediat m-am gandit ca este exact inlocuitorul camerei de bicicleta, incolacita pe pieptul copilului , inovatie reusita de regretatul antrenor 'Nea Sache' [ Iosef Szatmary] care a invatat mii de copii sa inoate cu asemenea inovatie.

Am cumparate cca 10 mingi si la fiecare le-am atasat 2 elastice taiate din camere auto iar prinderea s-a facut, renuntand la 'el', la inutilul cordon de la fiecare halat de baie....

'Instalatia' a reusit si multi copii au folosit-o pana cand, fostul secretar general al FRN, prof. Cornel Radut (+) mi-a spus sa trec pe la el, la Centrul de Cercetari pentru a-mi 'emite' - Certificatul de Inovator [ nu radeti, pe vremea aia 'stahanovistii', inventatorii', 'inovatorii'... erau la mare moda, iata dovada]:

Evident am profitat de ocazie si repede am publicat in Revista EFS materialul de mai jos [ pana cand am ajuns la federatie, in 1982, toti copii 'mei' au invatat sa inoate cu mingea miunata de rugby....]








No comments:

Post a Comment