Friday, July 12, 2013

1984 _ Al doilea pliant (02)

[continuare...]
scanarea paginilor din pliant mi-au trezit 'amintiri'....[scriu fara sa corectez, scriu tot ce-mi aduc aminte ...]
Deci, fesesem anuntat ca NU voi pleca la Los Angeles...., dar la ultima sedinta, inainte plecarii delegatiei, am fost invitat ['culmea ridichii']sa particip la o consfatuire a conducerii delegatiei [erau acolo doar metodistii, medicii, sefii de sectii din CNEFS, fara 'cadre'...].
Aprope de terminarea sedintei [toti stiau de ne-includerea antrenorului federal in delegatie, dar nimeni nu scotea un 'pis'] am fost si eu intrebat ds. 'ce sanse' avem cu Carmen si Anca'...; poate ca am fost rau dar am spus adevarul, adevarat: - " daca vreti ca sa se intoarca cu medalii ele trebuie sa ajunga la LA exact inaintea probelor, intr-un interval de 48 de ore, timp in care  efectul 'fusului orar' nu se va manifesta asupra biologicului"...

Toti au sarit in sus, era si normal, delegatia pleca in grup, biletele de avion, etc., erau deja facute dar eu le-am spus adevarul si nesansa s-a produs [ doar Anca a evnit cu o medalie de bronz, de unde amandoua, inainte de JO,  erau cotate cu primele performante mondiale ...]; in particular 'cineva' [ nu are rost a mai pronunta nume, era din partea medicala ..] m-a intrebat daca chiar cred in asta... si am raspuns ca la 'doctor' - 'nu sunt absolut sigur' dar am dat si o alta explicatie - adica , este stiut in lumea sportului de dinaintea lui '89, pe vremea aceea, era o mare fala sa mergi la un concurs 'cu invitatii', concurs vb.aia de 'trei lulele'..., multi veneau de la aceste competitii [la altleti, sau alte discipline] cu rezultate care cel putin le asigura baremul de participare la JO sau CM, iar 'acolo' dadeau chix. Eu intuiam cum s-a putut ca ambele noastre spatiste sa aibe primele performante mondiale, am cam dat de inteles chiar si lor [mai ales Cristinei Balban ] dar, din postura de 'exclus din delegatie' nu putea spune mai mult, s-ar fi considerat o arma mizerabila de razbunare..., si am tacut.

La intoarcere in tara, pretinul meu Dany Popper [canotaj academic] mi-a adus toata presa olimpica [ ziarul satului olimpic, plin de rezultate] si din aceste cateva zeci de ziare am ales rezultatele, toate, de la inot. Am facut cu ele o macheta de brosura care ar fi fost destinata antrenorilor, sepcialsitilor, un material de uz intern. Cele doua volume au fost prezentate secretarului CNEFS [fost coleg de an...] si rezolutia sa o puteti vedea mai jos.

Dupa atatea jicniri mi-am pus problema demisiei... cand i-am spus asta lui Micky Gothe, bietul de el, m-o certat, m-o facut las si mi-a spus [a fost prima data cand el spunea cuiva...], reproduc " intr-un an, doi, Tamara va face record mondial, va fi recordul nostru, deci si al tau, nu ai voie sa pleci". Dar 'zarurile erau deja aruncate'..., celalalt ..., secreatrul politic a amenintat el ca-si da demisia... ori intre un cadru CC-UTC si un ne-membru de PCR... 'pe baricada' trebuia sa ramana cine trebuia ...; asa ca la o sedinta penibila de Birou federal, in martie sau aprilie 1985 , mi-am formulat 'cererea de revenire la catedra' unde imi era locul rezervat.

In dec, '89, Carmen a adunat toti antrenorii care au venit la federatie pentru a-l indeparta pe 'fostul' secretar....; impresia mea a fost ca ea s-a mai pretat inca odata sa ma scoata din rol [ normal, si eu trebuia sa fiu chemat la acesta actiune, eu care m-a batusem cu 'fostu' chiar cu sesizare la CC-PCR... , nu, eu nu am fost chemat, parerea mea este ca Carmen dorea scaunul de secretar al federatei..., dar spre ghinionul ei, colegul meu, raposatul Dan Ionescu, a luat fraiele in mana, el a devenit secreatrul fedeartiei si el a condus-o foate bine[ datorita lui avem cateva medalii de aur si o echipa imbatabila in balcani].

Duapa '89., la CSS1 Pajura am fost ales 'presedintele sindicatului liber', am fost foarte magulit, dar iar am demisionat - cand ...? cand tov. Iliescu a calcat promisiunea ca FSN nu va fi partid. Asa ca am dat curs solicitarii de a deveni consilierul federatiei turce...., cand, odata revenit in tara, iesind de la fedeartie, dau 'nas in nas' cu 'fostu'; vroiam sa trec dar el m-o oprit"Domnule Olaru [nu mai eram tovarasu'], am o curiozitate ..., dece in Dec, '89, cand toti antrenorii au venit la federatie D.voastra (!) nu erati acolo...? Raspunsul a fost:" eu cu D.ta m-am luptat deschis cand erati la putere si nu mi-a fost  frica de cine erati   , v-am dat si copia sesizarii catre CC-PCR s-o cititi dar ati rupt-o"

Final:
Stau si ma gandesc: oare a fost bine sa scriu lucrurile astea...? Oare acel spirit de 'faire-play' nu ar fi trebuit sa ma opreasca in a scrie asa...? Cinstit, asa ar fi fost sa fie... dar 'cinstea' astazi nu mai 'conteshte' de loc si pan la urma, cred ca parerea mea trebuie sa fie conoscuta de colegi. Eu zic ca asa este demn si onorabil. Este f. frumoasa expresia 'intoarce si obrazul celalalt' dar daca ai in fatza altceva decat un semen..... vorba mea 'no mai commnet' !









































iata foto la cele doua machete cu rezultate de la JO LA







No comments:

Post a Comment