Friday, July 12, 2013

2007 - Al treilea pliant -Broshura Despre inot

De fapt manualul 'Despre inot' este postat pe un CD, atashat acestei Brosuri....; manualul este scris de multi, multi ani, de la inceputul Milienium-ului III. Dar ideia este 'germana' - Mircea Hohoiu [cand eram la federatie, el, Michi Gothe si cu mine, faceam un fel de grup 'anti' ....] a inceput sa-mi traduca, inca din anii '85, un dictionar nemtesc, foarte bine pus la punct; din pacate, originalul a ramas la el, atunci cand a bine facut sa nu se mai intoarca, inainte de JO Seul 1998 si el si Copariu spatista noastra care era pe urmele lui Anca si  a lui  Carmen...; asta vroiam sa spun ca nu-i mai stiu numele, dar tot ce-a tradus  Hohoiu este in fatza mea si astepata sa fie pus in lucru la tipografie..., numai ca 'tizul' meu nu mai vrea si pace..., asta-i !

Deci ideia mi-a venit sa fac si eu un dictor romanesc ds. inot si asa am lucrat cca 5 ani ca sa pot zice si eu ca : ....'iata cartea' [echo colimbeterra']....; doar ca atunci cand am terminat-o si am inceput sa caut sponsorii de a o pulbica.... nimeni nu a reactionat si intr-un final de ani buni, intr-o seara, la bazinul Parck Hotel, prin 2006, mi-am facut cruce si am zis ca daca sute de emailuri la toate firmele si asociatiile nu au niciun raspuns..., cartea asta nu va fi publicata si eu raman cu bucuria de a o fi scris.. si atat...

Dupa un asa juramant, plec seara de la bazin, intuneric de iarna si in fata masinii mele mergeau doua umbre, erau ultimii care dupa antrenament plecau acasa....; opresc masina si ii invit sa-i duc pana la autobuz.... ea era mama si copilul fata [nici nu mai stiu cum le cheama..,] si intr-o doara, din obisnuinta mai degraba,, mai schietz , asa de florile marului, proiectul meu.... cand deoadata ea, mama, spune "sotul meu v-ar putea ajuta, 10-15 mii de euro ii poate da, ca a mai dat"...

Asa-i cu Dumnezeu aista... cand nu mai ai nicio speranta atunci EL vine si te ajuta.

Asa a aparut cartea care a costat 5 mii de euro si cele 1.000 de exmplare odata scoaase au fost ditribuite in regim 'no charge' /fara bani.

In conditiile astea, editor a fost un vecin care imi tot spunea' cauta sponsori - nu te pot ajuta altfel' si cu banii dati de sponsor treaba mers struna. iata broshura
Amvelopa CD-ului























"plicul cilindric" in care mi-au fost trimise din Canada-Natation de dl. Trevor Tifanny, posterele de mai inainte; a fost un gest de mare colegialitate ca cineva, din departarea asta mare, sa ajute la publicare unor materiale editate de el..., Mersi, Thank you Trevor.

Lucrarea din CD am scris-o 'enciclopedic', asa cum 'scrie la carte', cu legenda la fiecare capitol, cu bibliografie selectata pt fiecare capitol, cu tot ce putea sa adun din reviste{ recunostinta d.lui Cornel Marculescu, care m-a abonat din banii lui la revistele si cartile FINA} sau alte carti, mentionand de ficare data sursa, chiar omagind sursa... nu cum au facut 'altii'.... 
Eu cred ca am lucrat bine si 'vi-o recomand' calduros.

No comments:

Post a Comment