Friday, July 12, 2013

1970 - Primul meu pliant .....

In anii aceia eu facusem ceva 'ispravi' cu 'metoda concomitenta' [numita asa de prof. conf. Nicu Dumitrescu, sef. Cat. Natatie ICF]; metoda consta in a exersa pe latimea bazinului, cu grupe mari de copii, [la Floreasca intrau 3 serii de cate 30 de copii de 9-10 ani]; eu am aplicat un program unitar pentru toti copii, care sub forma de intrecere, in viteza, invatau analitic exercitii ce ulterior se contopeau in coodonare globala, la cele 4 procedee ect. "Metoda' a fost repede 'adoptata' de fostii ei colegi, care mai de care isi atribuia paternitatea ei si ca sa ma 'intreaca' au aplicat acelas sistem dar pe 'lungimea bazinului'; asa s-a ajuns la fortarea copiilor, care, initial, aparent se adaptau bine la acest efort dar care dupa cativa ani au capotat.

"Metoda concomitenta' este buna a fi folosita cca 3-6 luni, apoi se trece la formele obisnuite de antrenament, dar nu la forme 'copy-paste' dupa antrenamentul adultilor...

Pliantul mi-a fost solicitat de CNEFS+FRN pt un tiraj de 70 de mii de exemplare(!); ma chinuiam sa gasesc grafician; pana la urma, mergand pe strada am vazut o firma amarata si am intrat cu fatza disperata...'d.le te rog ajuta-ma'. Era Bogdan Stihi care impreuna cu Marcel Chirnoaga, personalitati ale pensulei.., aveau un loc de creatie si de beut bere in liniste [atelierul era in cartierul - fosta 'crucea de piatra' a bucuerstilor..., no comment.]

Multumit de acceptare am inceput sa-l transform pe 'pictor' in 'motricist' si a fost o lupta dar totusi ceva a iesit; atunci nu existau mijloacele de azi iar pliantul, color, a placut si chiar a 'disparut' repede [eu, acasa, mai am acest exemplar care-l scanez pt voi, sa vedeti cum era pe atunci....]



















No comments:

Post a Comment