Sunday, February 10, 2013

Cica 'sportul face oamenii mai buni"....?







Bogdan Voina Daca nu aveai semnul particular...nu te recunoasteam :-)))))



Mircea Olaru sa nu ma crezi rautacios: Traiane... dupa acest frumos record la 800m/10 ani... ce alte performante au urmat... chiar ma intereseaza, am o curiozitate speciala, ma poti intelege si ajuta-ma ...?

Palencsar Eniko si Napradean Mircea , Szongoth Cristina, Seres.
==============================================

Noroc ca am salvat postarea... era parca un presentiment ca 'ceva' se va interpreta aiurea sau dupa cum 'te-ai sculat cu fata la cearsaf.'..; si lucrurile s-au adeverit - postarea intreaga nu mai o gasesc pe facebook si mai ales ultimile mele aprecieri [ era direct vizata Teodora]

Probabil 'cineva' le-a sters si ma mira faptul ca o asa de perfecta retea de socializare permite ca oricine sa faca un asemenea gest iresponsabil....; bai, eu sunt 'bunicul' vostru, v-am vazut crescand si am fost mereu atent la voi si la altii....; dece sa va mire faptul ca am si eu 'pareri' [ unii spun ca si 'fantomele' pot emite pareri...., glumesc]

=================================================

Dar iata explicatia comentariului meu si poate si a celui scris de Teodora...

" In anii cand voi ati inceput inotul a existat un fel de experiment; el s-a datorat, fortat, faptului ca eu, proaspat antrenor iesit din seminariile si examenele ICF {+ fost inotator..}, antrenor la SSE Viitorul..., nu aveam loc in bazinul Floreasca deoarece erau f.multi antrenori iar bazinul servea si la Polo si Sarituri; va dati seama ce harababura era acolo.... cand intr-o buna zi, am observat ca toata aceasta harababura inceta la ora... 11,00 cand cei de la polo ieseau si bazinul ramanea gol-golutz....
Am prins bine momentul si am luat grupa de incepatori care deabea stiau sa inoate si am adus-o la acea ora la antrenament urmand ca dupa acesta sa mearga la scoala din apropiere.
Deoarece timpul nu-mi permitea sa pun din nou culoarele am renuntat la ele si deoarecec  incepatorii mei nu stiau sa inoate decat ca la centrul de initiere... am ales sa facem inot pe latimea bazinului; erau exercitii inotate in viteza si  'forta', obositoare dar foarte placute de copii...; rezultatele s-au aratat si in urmatoarele 2-3 luni, concursurile din Floreasca erau castigate de astia... in dauna unora care inotau, bien mersi, confortabil pe lungimea bazinului...

Fedeartia [ Urmuzescu, Mihai, Radut] a remarcat schimbarea de antrenament si rezulatte, iar in toamna urmatoare [1965] s-a hotarat ca TOTI copii sub 10 ani, de la toate cluburile din Buc., sa faca antrenamente pe latime si... cine sa le conduca, nimeni altul decat subsemnatul care am avut inspiratia sa cer instalarea unei statii radio+microfon. 

Asa ca cei cca 100-120 de copii din Buc. au inceput sa faca antrenamentele pe latimea bazinului, multe repetari, pauze scurte si multe comentarii la microfon... era o atmosfera de 'cazan' in care fierbeau incepatorii ......

Ei si acum vine inceptul explicateii care generat acest articol sau acea stergere de pe FB:
ceilalti antrenori, 'somerii'..., nu sareau insus de bucurie si treptat au reusit sa 'strice' experimentul; au luat copii si i-au pus sa inoate, la fel de tare si cu la fel de multe repetari... dar  pe lungimea bazinului !

Asa a inceput fortarea copiior si s-a ajuns si la formele agravante de recorduri nationale pe distante lungi

Am atras atentia cat am putut dar cei dornici de glorie imediata au simtiti ca copii sunt interesati sa se antreneze cat mai tare si observatiile lui 'Mircea', au devenit 'dusmanii' sau 'invidii' - dar eu stiam ca sacrificand  copii pierdem muti altii care talemtati fiind dar mai putin dispusi sa se chinuiasca, renuntau la inot.

Din acet motiv eu sunt, am fost si voi fi impotriva intrecerilor de copii aduse la paroxism doar ca un antrenor sa se mandreasca 'uite ce buni inotatori am eu'...;adevarul a fot ca, foarte multi, dupa 2-3 ani, renuntau la inot si asa de ducea la naiba toata munca si mai ales persepctiva.
  
La ora actuala suntem cam tot acolo si rezultatele noastre, mai ales cele internationale, nu se compara cu ale altora din vecini..

Asta vroiam sa scot in evidenta intrebamdu-l pe Traian ce rezultate a mai facut dupa....? daca ar fi avut un progres comtinuu si chiar ajungea un mare international... insemna ca eu nu aveam dreptate dar daca rezultaele sau participarea la antrenamente se diminua.... insemna ca trebuia sa fiu ascultat si sa cautam o alta cale de a-i pregati, mai ales pt a fi buni la 16-17 ani....

Dupa ani, eu am agsit calea..., era cea in care TEHNICA era primordiala si apoi EFORTUL si se numeste 'conceptul BEST' despre care cred ca ati mai auzit.

regretatul Gicu Dimeca, un as al inotului nostru, in  compania reporterului Geo  Raetzki....
Gata, mi-am facut datoria sa spun ca nu din rautate ci din cu tot alt scop am provocat acea discutie 'fantoma' la ora actuala....







No comments:

Post a Comment