Saturday, March 8, 2014

RETRO - O demisie [de onoare] si o nesimtire [cu dez-onoare]


...........'cerc o mica nostalgie....; in '85, martie...(?) colegul meu de an, Septimiu Todea..., ajuns Secretar al CNEFS / noi ii spunea 'primaru' (taticul lui fusese primar de Hunedoara...), nu a mai 'indurat batjocura ce-o sufeream' ca antrenor federal, atacurile fiind din partea conducerii federatiei de atunci..., si a facut o sedinta comandata, in care am fost convins, 'tovaraseste', sa-mi cer transferul inapoi la catedra rezervata de la CSS1 Pajura Buc.
Mi-am strans lucrurile, asa cum se mai arata in filme..., si am plecat, pe jos, spre acasa; ca un facut pe drum l-am intalnit cu Presedintele CNEFS / Gen. Dragnea (mergea si el pe jos, era o zapada mare ca doar coloana lui Ceausescu mai circula in Buc., deci mergeam cam in aceiasui directie, si am schimbat cateva impresii...; nu vreau sa le reproduc acum..., 'cuiva' i-ar plesni si acum obrazul de rusine/ dar nu era vb. de 'obraz'..., generalul stia 'tot' dar asa m-am mai consolat si 'greul' a trecut mai usor).

Cei care, grabiti tare, mi-au ocupat locul au 'sters', asa cum mai se intampla inca de vremea faraonilor ...., 'numele' meu din tot si din toate; asa am ajuns un 'neica nimeni', dar D-zeu are mereu grija de cei napastuiti si, ca o consolare, plecam mereu, antrenor in Turcia (retineti - eu, niciodata nu am solicitat un contract acolo... dar 'ei' veneau iar eu 'nu-i refuzam'.... hihuhoha).

In toamna lui '87, sunt invitat de FRN.... (!) sa ma ocup de deschiderea mai multor centre noi de inot, bazine olimpice nou contruite...; mirat, dar 'dispus la o impacare' , am acceptat si asa am ajuns la Drobeta, la Arad, la Alba Iulia, ultimul bazin 'deschis' de mine fiind cel din Bacau (vezi foto).Asta DA nesimtire - 'ma dai afara, dar la greu tot la mine apelezi..., tipic comunist"

Cat timp fusesem 'in paine'... se deschise-se-ra Pitestiul, Suceava, nu mai spun de Baia Mare- marele centru olimpic condus admirabil de regretatul Gicu Dimeca; numai la Cluj nu reuseam nimic; era acolo o vrajba de te lua-i cu mainile de par....


In '87, peste tot era un suflu bun, antrenorii doreau sa se lanseze..., dar de pe atunci, acum pot spune cu certitudine, 'mafiile locale' erau la 'panda' si faceau tot ca treaba sa esueze, in favoare lor (agrement, jocuri de noroc, barulete timide, 'fetite', samd).

La Bacau, mafia nu a reusit ! Acolo scoala era vis-a-vis de bazin, inotul devenise 'obligatoriu' si incepe sa se simta ca 'masa critica' incepe sa se contureze; dupa o cicaleala de 3 luni i-am lasat pe cei din Bacau sa faca ce-si doreau ei si treaba a mers; dintre antrenorii de atunci stiu ca D.na Luciela este acum si antrenor emerit si 'sefa' pe la Kinetoetrapie ANEFS, Silviu Salgau, Narcis Gherca - antrenori emeriti ( echipa din Bacau a venit, in 'vizita' la mine, eram antrenor pe o insula din M. Marmara... si le-a placut, dar cand sa onoreze reciprocitatea.... s-a cam terminat filmul, deh, se mai intampla,'brandul' meu a reusit sa faca fata in fata conducerii clubului din Turkya) Totusi, eu i-am 'trombonit' pe cei din Bacau... am initiat un concurs cu o singura proba: 100 x 50m picioare... si asa au aparut in bazin ceea ce azi apare mai greu : 5-600 de copii incepatori care doreau sa faca inot.Acum, dupa ani multi, incerc sa refac legatura de reciprocitate cu clubul lui Marmara / pe care eu l-am denumit 'Acapulco' asa de frumos mediu si bazin si oameni am intalnit acolo....... Poate voi reusi, astfel sa incurajam nitel copii nostri (si la turci, 'moda' este cam ca la noi.... INCERPUTURILE sunt entusiaste... apoi... fiecare cu ale lui....sa vedem....?!

Vom trai si vom vedea....

No comments:

Post a Comment