Friday, August 1, 2014

RUGACIUNE ...


DOAMNE DUMNEZEUL MEU CEL BUN, DECE MA PEDEPSESTI SA LE SPUN ASTORA CA, ORI SUNT PROSTI FACUTI GRAMADA, ORI SUNT RAI SI CHIAR DORESC CA TARA SA MEARGA PROST..., DOAMNE IARTA-MA:...

acum, in ziua de 1 08.2014, orele 18.30,  aud la DIGI 24 un comentariu, amplu elaborat, din care rezulta ca ' evaziunea fiscala' este de neocolit si ca nimeni n-o poate starpi... ; framantarea mea e mai veche, acum cca. o saptamana, a trimis D.lui Primar General Oprescu urmatoarea epistola
============
{Olaru...>  este tentanta temma salariilor/pensiilor mici vs. evaziunea fiscala..., eu cred ca ar trebui sa fie si mai tentanta dilema 'cum sa facem ca a 2-a zi dupa o marime a salariului, a pensiei cat o firmitura..., sa nu sara -preturile "ca'n Occident"; astfel - orice marire de salariu, de pensie devine o marirea de incasari in buzunarul.... nomaicomment !!!
             Domnule Primar General,
sotia mi-a relatat ca exista preocupare a organelor abilitate din  PMB in a controla cum se folosesc aparatele de marcat fiscal la purtator etc. si ca aceste aparate sunt dar 'lipsesc cu desavarsire' deoarece cel obligat prin lege sa-l foloseasca n-o face si nu aveti atiti angajati sa-i pazeasca...

Eu fiind un roman care a lucrat[antrenor] multi ani in Turcia, va spun ca si ei au avut problema asta si 'rotitza' care lipsea se numea" o lege care ofera fiecarui cetatean reducerea impozitului sau plata in avans a unor cheltuieli [hrana, imbracaminte, sanitar, cultura] care erau dovedite contabil prin aceste bonuri fiscale(!!!).

In Turcia, in urma cu ceva ani, existau pe strada mii de vanzatori de plicuri format A4 care aveau imprimate toate instructiunile necesare primirii de catre cetatean, oricare ar fi el, a cca 5-10% din aceste cheltuieli pe baza prezentarii bonurilor fiscale introduse in acel plic, plic care lunar era prezentat la Serv.contabilitate [indiferent ca omul era bugetar sau angajat la privat]  si omul isi primea cei 5-10% din cheltuieli inapoi; deci daca am avea aceasta  lege sau prevedere... casele de marcat protabile ar functiona la cerea clientilor, acestia devenind 'controlorii ' care va lipsesc... si evaziunea ar scadea
O zi buna
Mircea Olaru}
==========
Un intreg conglomerat de PCR [Pile, Cunostinte, Relatii] fac din ideia de Competenta in a rezolva sarcinile pentru care ai putea fi angajat bugetar... sa fie sistematic ignorate si noi sa fim prostii care ingjhit asemenea anomalii.

Evaziunea fiscala trebuie sa fie starpita de insasi cetatenii care asista la fraudarea lor - pt asta nu trebuie decat o simpla 'rotitza' care sa puna cetateanul in situatia de a 'cere', motivat, Bonul fiscal, bon care-i da inapoi cca 5-10% din cheltuieli + bon care-l obliga pe 'comersant' sa-si declare vanzarile si implicit venitul pe profit.

[ in 1982, am ajuns la Istanbul cu lotul nostru pt 'balcaniada'..., am vazut ceva care m-a interesat [pixuri cu ceas...], erau ieftine dar eu doream multe ca sa am ce cadouri sa fac...., vanzatorul mi-a lasat din pret iar eu nu i-am cerut Bonul Fiscal {in l. turca = 'fish']; am plecat dar in urma mea vanzatorul alergand si speriat a venit si mi-a dat 'fish'-ul si mi-a spus ca daca eu sunt prins [pe strada erau echipe ale politiei economice cu asa misiune, de a controla exsitenta bonului fiscal pentru ce avea-i in sacosa...] o patesc iar el isi pierde dreptul de a vinde, ramanand pe drumuri].

La ora actuala acest sistem nu mai fuctioneaza... dece, ca oamenii au invatat sa ceara Bonul fiscal si Statul a renuntat a mai cheltui un puhoi de functionari care sa controleze aplicarea legii... dar pentru a eradica Evaziunea, a fost necesara aceasta cerinta
In Turcia s-a ajuns la mentalitatea ca daca se afla ca nu ti-ai platit impozitele, toata lumea iti intorce spatele.. dece, toti cred ca nu mai esti solvabil si ca deci nu esti un bun partener de afaceri...; asa se educa un popor, plini si ei de toate smecheriile dar lege-i lege si nu se discuta...

Doamne, dar tare inapoiati suntem in a fi stapani ce avem si a gospodari chibzuit avutia data de Tine, Bunul Dumnezeu,  noua..., bogatie nemeritata, zic unii, uneori...

1 comment:

  1. material scris din manie pentru ca vad cat suntem de 'dusi'....

    ReplyDelete