On Tuesday,
June 24, 2014 5:09 PM, Mircea Olaru <scanave@yahoo.com> wrote:
iata cateva linkuri in care prezint si eu
varianta mea, este adevarat la nivel de incepator in ale tehniciii('unditza"..) ... plus ceace
apare din lucrarea mea 'Despre inot', in care se prezinta proiectul [ce au
rezolvat rusii este faptul ca au reusit sa aduca curentul 220AV langa apa, eu
mereu m-am temut ca motorul acela alimentat cu electricitate prea aproape de
apa este, poate deveni fatal]
-------------------------------------------
Anexa 17B Swim-lift [Despre Inot]
Swimm – lift este o inovatie, de fapt in stadiul de proiect.
Ideia provine din aplicarea principiului didactic al trecerii de la uşor la
greu, de la cunoscut la necunoscut samd
Simţul apei este un cocktayl a celor 5 simturi de baza care astfel il dau pe al
6-lea – unul ’profesionist...’ (la fel cum stim ca se manifesta simtulu
folosirii arcusului, a ciupirii corzilor de ghitara etc.).
Acest al 6-lea simt la inot poate fi format cu multe rabaturi (in fond
principalul este sa stii sa nu te ineci...) sau cu exigenta la cotele cele mai
simple (expresia care reda acest fapt este *tot ce faci, ce mişti şi... înoţi
trebuie sa-ţi dea viteză de înaintare, altfel te chinui pe degeaba*...)
Atunci cand elevul ajunge la intelegerea a ceea ce inseamna echilibru de
plutire (poziţia întinsă, adoptată în mod relaxat..) se pot adăuga
mişcările...; ele trebuie sa producă propulsia corpului spre înainte s-a
observat ca daca aceste prime momente, cand miscarile sunt stangace si
ineficinete.., este ajutat de o forţă exterioara, mişcările incep sa se
organizeze mai lesne iar incepătroul intelege uşor ce trebuie sa faca
Acest inţeles si sentimentele care-l însoţesc, eu il reuşesc folosind un simplu
bat (uşor, din pvc etc) cu care fie trag copilul (aflat în pozitie corecta de
plutire..) fie îl împing în aşa fel încât integritatea sa sa nu aibe nimic de
suferit...
Primul pas este ca elevul sa se lase tras (ca o saniuţă...) si asa va intelege
ce usor aluneca daca are corpul bine întins si relaxat, agăţat cu ambele palme
de băţ..; apoi incep mişcările de picioare... curand el va intui ca numai in acele
conditii va reuşi iar acel formidabil simţ al apei începe sa se manifeste în
cel mai firesc mod.
Pornind de la acest simplu fapt, practic si empiric... – ideia swim-lift'ului
pare ca o intuiţi şi dvs este destul de uşor de inteles.
Ce bine ar fi ca in bazin sa existe amenajat, un sistem de tragere circulara a
unui cablu uşor dar bine intins de care cu niste simple carabieniere elevul se
poate agaţa iar miscare cablului îi va reda senzaţia de înaintare.
Swimm-liftul poate fi folosit, cu viteze
mai mari si de alte categorii de simpatizanti ai inotului - cei care au
probleme cu coloana vertebrala, cei care vor sa se relaxeze după efort, ce care
vor sa se distreze..., aşa cum rezulta din grafica alăturată
-----------
‘Swimm-lift’-ul meu – este un motor
electric care va invarti o fraghie de nylon, ceva mai groasa, in perimetrul a 2
tambururi care asigura in invartire continua pe lungimea bazinului; in plus,
motorul electric poate fi dotat cu un redresor care sa-I mareasca/scada
viteza, dupa cerinta etc.
{citat din Despre inot, M.Olaru, 2007}
Swim-lift [trebuie postat pe youtube doar numele lui Konovalov, altfel nu dati de masinaria lui, eu m-am strofocat 3 ore...]
https://www.blogger.com/blogger.g?blogID=8254438419154200355#allposts
https://www.blogger.com/blogger.g?blogID=8254438419154200355#allposts
swim-lift la rusi [dar se pare ca ei au retras clipul de pe youtube]
M.Olaru
No comments:
Post a Comment