Thursday, June 26, 2014

JO 1984 CENZURAT [maketa lucrarii]

foto din anii 1953, proaspat selectionat la lot...
....... participarea la JO 1984 Los Angeles, delegatia noastra a avut o componenta redusa deoarece secretarul FRN de atunci, un om 'sclav-politic comunist', nu a avut taria sa se impuna cu mai multi sportivi + plus si-a folosit 'dexteritatile' pentru a ma 'lucra' pe mine, aflat mereu in contradictie cu acesta [prima lui sarcina fata de mine a fost sa ma faca sa ma inapoiez la catedra cat mai repede posibil / vezi dosarul meu ca 'fiu de avocat' si ne-membru de pcr];

In aceste conditii cuvantul meu, spus clar in sedinta Comisiei COR ,ca am ceva rezerve fata de viitoarea evolutie a lui CB si faptul ca propuneam inca o sportiva [Lung Noemi] sa fie inclusa... a avut ca rezultat inlocuirea nefireasca a mea [antrenor feedral...] cu un 'askilabik' trepadus la FRN [Bitza], tinut in brate de regretatul Tolea...; el mi-a luat locul si inca nici azi nu stiu pe ce considerente [poate ca au fost unele 'oculte' ..., poate].

Mie nu mi-a venit sa cred ca nu plec si m-as fi impacat cu gandul..., dar ca sunt inlocuit cu unul neavenit, chiar ca a fost ca picatura ultima are umple paharul; daca Bitza nu pleca, nu faceam atata strofocare.., dar prezenta sa la probatul costumului oficial, si alte discutii...etc, m-a frustrat si asa am ramas. 

Deci daca acesta nu ar fi fost inclus in locul meu. azi aceasta discutie..'veche, antica si de demult'..., nu avea loc !!!

A mai fost ceva, de ordin 'colegial': eu proveneam din randul 'faptasilor', din bazin..., iar preopinentul meu, din contra, din lotul nomenclaturistilor [CC UTC/Pionieri]. Amandoua dibace, si Cristina si Carmen chiar si altii... au 'aderat' la politica nomenclaturistului, eu fiind mereu contrazis chiar de cei care ii reprezentam - deci nu am avut nici un spijin de la aceste 'somitati' ale bazinului si ei /ele si-au vazut asfel 'sacii in carutza'.
--------------------
Plecare la Olimpiada a avut loc, a avut loc si competitia care a confirmat predictiile mele [CB si AP, erau primele cotate de FINA si IOC in topul prrimelor 25 de performante mondiale la probele de Spate fete, asa au plecat la olimpiada], iar acolo, unde se fac tot felul de controale, 'pol-position'-ul lor anterior nu s-a mai confirmat / exceptia a fost AP care era proaspata si, cum se spune...,'pe val'{dr de la avea, de 2 ori locul doi la ambele probe de spate, a reusit un meritos loc 3 la o singura proba, la cea de 200m, deci sun asteptari]

Deci intre mine si 'ele' a existat o perpetua racela si toate eforturile mele se loveau de un fel de dispret al 'celui mai puternic' [de ex. - eu ceream sa se apeleze la volume mai mari de inot, ele mergeau la pretinu' si obtineau reducerea programului de antrenament, samd] + 'pretinu', nu scapa ocazia sa-mi arate ca el conduce de fapt pregatire olimpicilor..., frumoasa treaba.
---------
Inchei, aducand un aspect care dovesteste antipatia 'lor': dupa evenimentele dramatice din Dec. 1989, eu am fost solicitat de prof. Mihai Epuran/ ICF, in 28 Dec. ..., sa reinfiintam Societatea profesorilor EFS, societate desfiintata de comunsiti...; dar prin bazin rumoarea a fost mare si CB a devenit agitatoare pentru ai determina pe antrenori sa mearga in corpore la FRN si sa-l izgoneasca pe 'odiosu'; foarte bine a facut si 'pionierul' [asa-l porecleam eu] a plecat cu coada intre picioare, expediat chiar de cele care ii erau 'fidele'...; ce urmarea CB, nimeni nu stie bine...,  dar a fost  regretatul Dan Ionescu, care s-a impus si a luat el franele FRN, 'ad-hoc', si astfel, probabil, o sansa a lui CB de a deveni iaras 'o stea si la FRN'... au esuat...; peste 2-3 ani, venind din Turcia, in vizita 'protocolara' la FRN, l-am intalnit pe 'pionieru' meu: EL - "D.le Olaru, dece nu ati venit si dv., odata cu ceilalti antrenori, atunci cand am plecat din FRN...?" EU - "Domnule Dumitrescu, eu ce-am avut sa-ti spun, ti-am spus cand erai la putere, chair ti-am facut si o sesizare la CCPCR ca vinzi echipamentul Speedo la inotatorii straini care veneau la balcaniade..., acum cand esti la pamant, ar fi rusinos pentru mine sa-ti mai dau si eu un vant..., de fapt au facut-o cele pe care le-ati tinut in brate si mie mi-ati facut viata un chin ..., noroc ca de pe urma mea si a lui Micky Gothe a iesit Tamara, eu sunt multumit...; si ne-am despartit elegant..., 'ca fratii'...
-------
Din aceste atashaemnte luate din maketa carti cenzurate despre JO Los Angeles se vede clar ca ceea ce presimteam eu s-a adeverit; toata colectia de ziare olimpice mi-a fost adusa de colegul meu de la FRCanotaj Academic, prof, Dany Popper si asa am aparut cartea, maketa ei care prezentata conducerii la aprobare, a fost  a fost respinsa [vezi observatiile facute cu pixul...] / vb. aia :"eu no mai comment'....

Cine are ochi de citit.., intelege ce s-a intamplat atunci si anume ca s-au 'platit polite'... polite pe care eu le port in mine de 30 de ani si acum, cand vad cate "amintiri frumoase a unor clipe de desavarsita satisfactie au 'ele'", nu am mai putut rabda si am izbucnit; zodia mea este Taur.. cei care se precipesc stiu ca asta rabda, rabda, dar cand izbucneste rade tot sau 'spune tot'.. asa se explica si aceasta nedorita atitudine publica a mea; sincer sa fiu, acum im pare rau.. dar totus, oamenii e bine sa stie si punctul meu de vedere, ca nu am nimic de impartit, punctual cu CB & Comp. ..., asta se vede clar si din ultima postare din acest material pus pe blog - este coperta interioara la lucrarea mea "Despre Inot', in care aduc un omagiu 'Scolii de Inot-Spate fete' din Romania...

---------------

















































































====================



Dedicăm această lucrare unor

MODELE sportive autentice: unei ploieştence  ... TAMARA COSTACHE  (pregătită de regretatul  prof. Mihai Gothe, antrenor Emerit);  prima româncă care a reuşit  un record mondial autentic (50m liber – 0.25,38, 1986, CM Madrid)  fiind felicitată personal de  Preşedintele CIO Juan Antonio Samaranch

în egală măsură – brăilencelor D I A N A   M O C A N U, (pregătită de Laura Sachelarie, antrenro Emerit) şi CAMELIA POTEC (pregătită de prof. Doina Sava, antrenor Emerit)

DIANEI care la J.O. Sydney – 2000 a cucerit două medalii de aur consacrând brand-ul  românesc în abordarea probelor de Înot Spate, feminin;
[ amintesc de predecesoarele ei:  
–Dr.  Kathy Orosz – Cluj-Napoca,1951(antr. Gavilă Orosz);
- Marika Both, Tg-Mureş,1956 (antr. Toth Pal Iosif); 
- Cristina Balaban, Bucureşti,1965 (antr. Remus Drăguşan);
 - Anca Andrei, Reşiţa, 1967 (antr. Ioan Schuster);
 - Carmen Bunaciu, Sibiu,1973 (descoperita de antr. Nicolae Dembiţchi); 
 Anca Pătrăşcoiu, Baia Mare,1979 (antr. Gicu Dimeca)]
 iar.....CAMELIEI, apogeul consacrării – la JO Athena 2004 medalie de aur la 400 m liber.
---------------------------------------------

Mircea Olaru : despre I N O T ... !


ISBN-10 973-04544-5  ISBN-13 978-973-0-04544-4.





CENTRUL NATIONAL  DE  NUMEROTARE  STANDARDIZATA
                                          ISBN-ISSN-CIP



Bucuresti, 07.08.2006



                                     Către dl. MIRCEA OLARU


Lucrarea INOT 2007 autor MIRCEA OLARU a fost înregistrată cu codul ISBN-10 973-04544-5  ISBN-13 978-973-0-04544-4.
        Autorul se obligă să tipărească atât codul ISBN-10 cât şi ISBN-13 pe coperta a IV-a şi pe verso paginii de titlu.
Pe carte nu poate apărea denumirea unei edituri.
Pentru aceste publicaţii este valabilă Legea 111/1995 republicată 2005-Legea Depozitului Legal.

                                                              
                                              

                                   Coordonator Centrul Naţional ISBN
                                    Mihaela Laura Stanciu






No comments:

Post a Comment