Tuesday, January 14, 2014

retro: Tehnica corecta si accesoriile sale.....


joi, 22 septembrie 2011


Tehnica corecta si accesoriile sale.....

031 RETRO
Vai , cate se fac pentru perfectionarea tehnicii..
Luni, 07 Septembrie 2009 12:27 Mircea Olaru
Vai , cate se fac pentru perfectionarea tehnicii...
Colaboratorul meu la reusita acestui site,
dl. Ing. Radu Balaban mi-a trimis cateva adrese
sa mai ma delectez cu ‘ceva’ inot....
Eu vi le dau si voua, cu toate ca s-ar putea ca
ele sa va fie cunoscute, infine, decat deloc....
este posibil ca urmatoarele sa nu se deschida, dar puteti deschide din partea dreapta a video-clipului cate altele doriti...Pe a doua...: http://www.finisinc.com/Equipment/Technical+Products/

copiez din email....

Radu:
Au multe smecherii astia de la Finis:http://www.finisinc.com/Equipment/Technical+Products/
Mircea:
> Sport Count Combo Lap Counter ...> se pare ca problema BEST se rezolva bine astfel
> tatonezi tempoul optim si cand ai gasit 3-4 tempouri
> pt diveritele tipuri de ex. fixezi counterul sa-ti
> 'cante' melodia preferat'...
Radu:
Din cate am inteles eu, ceasul respectiv numara doar bazinele si timpii intermediari - apesi la intoarcere si el inregistreaza.

Nu poate sa 'cante' un tempo... doar smecheria aia de pus dupa ureche pe care mi-am luat-o eu (
Finis Tempo Trainer) face asta.Obsrvatiile mele – dupa ce-am ‘navigat’ destul ce aceste adrese ....:
1. Tubul acela care-l pui in zona centrului de greutate si intersectarea cu axul lung al corpului semnalizeaza miscarile laterale si cele de ‘du-te vino’ ....
Alunecare pe o parte, la Craul sau la Spate, este recomandabila..., astfel corpul se poate lungi in toata marimea sa si deci poate aluneca mult mai bine (vezi Total Immersion);
la Bras si la Delfin, unde exista propulsii repetate a corpului ‘inainte/inapoi’ sau ‘in sus/in jos’, existenta sau valoare acestor propulsii este, la fel, marcata de acel tub care are in el o bila a carei culisare produce un soc, un mic zgomot ce indica ca acea miscare s-a realizat; probabil, ca atunci cand nu se aude sau nu se simte acel zgomot, amplitudinea balansului lateral sau a ondularii soldurilor trebuie marita – prin aceasta se obtine reperul cert ca tehnica din acel moment a fost corecta.
2. Acel mini-colac, sub forma cifrei ‘8’, te determina sa incepi miscare de vaslire cu palma in cea mai intinsa pozitie si te obliga sa ‘apesi’ apa cu primele falangele ale degetelor ...., totul este sa ‘castigi’ o cat mai mare lungime a bratului implicat in vaslire !
3. Am intalnit unele exercitii de perfectionare a tehnicii sau a coordonarilor la diferite procedee menite a sprijini alunecarea corpului; le-ati vazut si dv. si nu ma mai apunc acum sa le descriu...,
dar eu am ‘inventat’ o coordonare la craul pe care am numit-o ‘Craul 333’;
de regula ‘alunecarea’ ca exercitiu de invatare a coordonarii Craul presupune ca fiecare brat sa execute ‘360 de grade’ /unul, apoi ‘360 grade’ celalalt....;
pe masura ce experienta tehnica creste, incepatorul si dece nu chiar un avansat, este indemnat ca atunci cand palma , bratul, au realizat ‘333 de grade’ din ciclul vaslirii bratului (asta ar inseamna ... ‘cand palma trece de nivelul fruntii...’), celalalt brat sa nu mai astepte si sa inceapa imediat vaslirea sinusoida.
In acest fel, dupa primul moment al vaslirii sub apa (‘apasare’) urmeaza momentul numit ‘tractiune’ (la nivelul toraxului), tractiune care se va suprapune cu terminarea vaslirii celuilalt brat de la ‘333’ la ‘360’ grade iar finalul biciuit al vaslirii sub apa (‘impingerea’) sa fie efectuata atunci cand bratul initial este deja ajuns in fata, in pauza de alunecare (scurta, dar totusi ‘pauza’, dupa care reincepe o noua vaslire !).
4. Ce parere aveti...?

No comments:

Post a Comment