Sunday, May 20, 2018

Ghid de invatare a inotului, FRN/1984

Scurt istoric al realizarii acestui ghid.....

In perpetua tentativa de a ma determina sa renunt la postul de antrenor federal (neavand calitatea de membru pcr..), 'seful' meu (numit odata cu mine, mai exact, debarcat din CC UTC/Pionieri...,) tov. Lucian D., a introdus intr-o sedinta de Birou federal o sarcina capcana pentru mine: sa realizez 25.000 de exemplare a acestui ghid.

Noi, federatia nu aveam nici sculele necesare, nici banii de a solicita editarea la 'Sport-Turism'..., lucrurile s-au linistit, nimeni nu ma intreba ce-i cu ghidul...., dar eu m-am dus la Pres. FRN, la domnul Avram Laptoiu, care era Dir. Gen., la Loto-Prosport..., si l-am rugat sa facem lucrarea la tipografia loto-ului...., era un gest disperat de aparare....

Am avut noroc de baieti inimosi si ei s-au straduit sa dea un continut mai colorat paginilor din ghid, lucrarea s-a facut...; eu am adus cele 25.000 de ex. impachetate in biroul secretarului general ( tov. Lucian D., zis si 'pionieru'..., pe bune, 'omu' nu stia inot decat din documentele de partid, dar stia cum sa manipuleze oameni....) si asa a ramas pana cand ...., 'surpriza', am fost convocat la o sedinta mare, a Com. Executiv al CNEFS (recte MTS-ul de azi...) in care pe ordinea de zi era discutata prestatia mea, 'slaba' si mai ales faptul ca nu indeplinisem sarcina data de biroul federal...; eram menit sa fiu dat afara cu surle si fanfara.

Eu, in sala, langa dl. prof. Nicu Alexe, l-am solicitat buimac sa ma sfatuiasca ce sa fac, ca Ghidul era gata de 2 saptamani, impachetat in fata biroului Secretarului general Lucian, care, ma mir si astazi.., nu a remarcat ca in pachetele din fatza sa erau cele 25.000 de ex, ale ghidului.... , ciudatenie curata.

El mi-a spus cu o privirea ghiduse..., 'du-te si-l adu'...., am iesit din sala, am coborat la etajul FRN, am luat un top de 25 de exemplare, m-am intors si am inceput a-l aseza la fiecare din membrii din prezidiumul acestui Com. Executiv, plin de fel de fel de ministri si activisti cu grade inalte.

Ultimul exemplar l-am dat Tov. Gen.(r) Marin Dragnea ( unchiul actualului sef al PSD...) si dupa cca 10 sec., acesta a intrerupt speachiul tov.-ului Lucian, a incheiat subit sedinta si fiecare a plecat in treaba lui....

Nu stiu ce au vorbit cei doi dar tov. Lucian... a venit palid si cam nelinistit, nu a spus nimic si a plecat din birou.

Dupa 1,5 ani, cand, insfarsit, au facut sedinta de decapitare....,  mi-am strans obiectele presonale (ca in filme) si am plecat acasa...

Pe drum, tot pe jos (era o zapada de nu se circula in Buc., afara de nea Nicu... ), in fatza mea, se intorcea si el acasa Generalul Dragnea, mergea agale si l-am ajuns din urma...
Asa ca am mers cativa pasi impreuna.... 
El:" au reusit..?",  
Eu: "Da, Domnule general...", 
El: "s-au sbatut mult la mine dar acum nu am mai putut ...."
*('pila' mea, era cuvantul lui Stefan Andrei, cel care mi-a facilitat cu ani inainte plecarea la Istanbul ca antrenor, era omul nr. 2 in Stat dar chiar zilele acelea a fost schimbat din pozitie si locul l-a luat sotia lui nea Nicu..., 'baietii cu ochi albastri', au prins curaj si mi-au facilitat intoarcerea la catedra, onorabil, nu-i asa..., puteau sa ma si 'piarda' ca urma / de fapt au incercat, dar ei nu stiau ca pe mine Cel de sus, ma are in paza Sa si tentativa a esuat..., regret dar amanunte legate de acest episod nu le dau, poate voi scrie o carte odata, poate nu mai am timp de a o scrie..., dar este autentic - 'au vreut sa mi-o traga' si n-au reusit... !!!)

Inchei...,

Dupa '89, tov.Lucian a fost alungat din FRN de o 'trupa de soc', agitata de colega mea Carmen B., toti antrenorii stiau dar ciudat, pe mine nu m-a anuntat nimeni (de fapt nici nu cred ca m-as fi dus..., eu eram ocupat de refacerea Asoc. Prof. EFS din Romania, fiind chemat de eminentul meu mentor, dl. prof. dr.  Mihai  Epuran si chiar in acele zile colegii din CSS Pajura ma alegeau 'pres. sind. liber din CSS'); DAR duap o vreme, venind la FRN cu nu mai stiu ce probleme..., l-am intalnit pe vajnicul meu 'dusman'...

El: 'Dl.Olaru, in dec. (89) cand m-au gonit din FRN..., dv. dece nu ati fost acolo...?'
Eu: 'Domnule Lucian D., eu m-am luptat cu dv. cand erati in functie, v-am spus ca atunci am facut si o sesizare al CCPCR precum ca vindeati costumele Speedo pe la straini, la balkaniade..., dar 'colegii' dv. nu v-au facut nimic..., acum, cand erati la pamant, nu era deloc cazul sa va mai dau si eu ceva..., v-au dat cei pe care i-ati protejat impotriva mea cand eram antrenor federal, ironia soartei.

Lucian D. s-a intors timid dar cu o privirea nespus de complice cu mine..., cred ca imi dadea dreptate in sinea lui; de atunci nu l-am mai intalnit dar in mod sigur a revenit la catedra sa din nu stiu ce scoala...; cand a fost sa se intoarca, ca mai toti 'colegii' ( in indemnul Frontului...), nu s-a mai intors la FRN si asta este de apreciat; in felul sau, Lucian D. era un om corect dar functia si 'legaturili' sale il obligau sa faca din mine o 'prada', eu l-am iertat !

Iata scanate si postate cele cca 60 de pagini ale acestui celebru ghid:


































































REGRET: Ghidul, paginile sale, cred ca nu s-au postat in ordinea fireasca; este posibil ca lectura sa sa nu fie prea facila....., dar cine este interesat (viitorii instructori, etc.) pot sa gaseasca idei si sfaturi interesante.

No comments:

Post a Comment